HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Friday, December 23, 2011

Persiapan ke PLKN : Part 3

Assalamualaikum and Anyeonghaseyo.

Seperti yang telah aku janjikan semalam , hari ni aku nak share antara barang barang keperluan yang korang perlu bawa ke kem nanti. Pertama sekali, aku dah dapat surat tawaran daripada PLKN tu. Huahah. Ingatkan pos laju nak hantar hadiah tadi. Ye la, aritu ade masuk kontes boleh le dapat hadiah sebelum pergi melapor diri. Wahahaa~

Malas der nak copy paste or salin balek. You guys just klik kat BLOG INI jerr. Dia just senaraikan barang keperluan tambahan yang perlu korang bawak. Semua orang pernah pergi perkhemahan sekolah kan? Yang macam 3 hari 2 malam tu. Barang macam tu la dorang senaraikan. Yang dah dapat surat tu semua makluman dorang dah bagitahu kat situ. Klik BLOG INI , yang niyh laman web PLKN punya. Dorang senaraikan pakaian - pakaian yang dorang bagi jaa.
Take Note : Aku rasa korang kene bawak banyak-banyak spare makanan ala-ala snek gitu sebab korang pasti akan lapar je 24 jam. Kalau nak fikir fasal diet uh tak payah risau, makan banyak-banyak pun boleh turun 10kg kalo korang buat aktiviti yang dijalankan dengan bersungguh-sungguh. One more thing is , bile korang nampak kawan-kawan korang tengah feeling feeling layan snek, takkan korang nak duduk diam je kan? So better bawak snek dalam kuantiti sederhana. Better bawak tyme hari lawatan keluarga lah kan , kalau bawak tyme first day korang kat sana susah pulak kan bile tyme spot check nanti. Fighting!
Excited actually. Tapi kan awak..tapi kan.. Takkan aku nak anggap PLKN niyh just macam perkhemahan sekolah biasa biasa je yang 3 hari 2 malam tu jer kan? Yeah, maybe untuk 3 hari pertama aku akan oke kat sana. Tapi 3 bulan derr. Tahan ke aku kat sana nanti? Ragging? Mampus kalau kene buat yang bukan bukan melampaui akal. Kuikui. Jangan risau , makan 6 kali sehari. Dijamin berat takkan turun. Whoahahah~

Dengar cakap dorang. Tak boleh lawan lawan. Kat rumah boleh le buat bodoh bijak pandai. Kat sana tak boleh wooo~ Kena patuh pada arahan. Bak kate Apek , 'Bertindak mengikut arahan!!'. Hmmm, bangun awal pagi memang aku tak kesah , tapi kalaau tidur lewat malam malam buta tu memang dalam hati aku maki hamun. Hahah. Pernah sekali tu kursus kat luar , punya lah nak bebel kung kang kung kang sampai dekat pukul 1 pagi. Dalam hati sabar je la [ penyabar jugak aku niyh erk ]. 

Kung kang kung kang sampai kol 1 pagi bukan ade owang nak dengar pun. Janji tidur kol 11. Koh-ji-mar! Hikhik. Kuajo nyer aku. Hakhak. Tapi dalam hati je, bukan melalui perbuatan, tak ke mampus kalau aku buat secara terang terangan? Tak fasal fasal kene cuci lantai tandas sekilat MrMuscle yang mungkin. Hushhh~ Hope ade la sys yang baek baek sudi tolong kiteowang. Paling penting sekali. Banyak pengalaman yang kelakar kelakar, barulah syiok habes layan PLKN tu nanti. Pergghh, banyak plak nak membebel-nyer. Hakhak. Oke bye. Bosangg niyh.
Tak sabar nak beli barang keperluan Ahad niyh!

Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

5 comments:

Raisya Haris said...

Sediakan payung sebelum hujan. Hewhew ^^

Izzati Amira said...

betul tu raisya!! hehe

Anonymous said...

hye nk tnya sikit..yg masa melapor diri tu,pakai seluar track ke??hehehe

Anonymous said...

hye nk tnya sikit..yg masa melapor diri tu,pakai seluar track ke??hehehe

Izzati Amira said...

tak kesah pakai pape pun. agak agak bersopan la sikit baju tu <3