HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Friday, August 24, 2012

Jenjalan Raya 2012

Assalamualaikum and Anyeonghaseyo.

*Hot Story* fasal citer semalam. Vahhh gitu!! Takde ar hot mane, hot dalam memori masing masing arr. Just wanna share and nak simpan as diari ( kenangan ) kat sini. Oke kepada kengkawan yang setia mengunjungi blog aku, mekaseh bebanyak. Hahaha.

Semalam, kiteowang da plan sebulan before raya nak konvoi macam last year jugak! Tapi tahun ni advance sikit kowtt. Vahhhh! Ehem, janji pukul 9 lah konon kann, walhal pukul 11 ke atas baru lah semua cukup untuk dikumpulkan. Big Thanks to Azren Dollah and Syukri coz sebab dorang bawak transport le kiteowang boleh ke hulu hilir.

Rumah pertama : Kiteowang terus ke rumah Mas , penolong ketua kelas 5pa 2011, Vahhhh!. Ehem, Semua berkumpul kat rumah Mas je nak dijadikan cerita. Kung kang kung kang, bertolak pulak ke rumah Syukri.

Rumah kedua : Naek kereta terus ke rumah Syukri , ketua kelas 5pa 2011. Sebabnye last year tak pergi rumah dorang pun, tahun ni le kene pergi. Hikhik. Rezeki mak Syukri goreng mee siap hotdog lagi. Waaa~ Alhamdulillah.

Mulanya jamah kueh mueh dulu kat depan rumah Syukri yang serba cantek tu. Heheh.

Dalam rumah Syukri pulak. Sambil sambil menjamah mee goreng bersama sosej, sempat posing lagi youu!

Latar tempat : Rumah Syukri. Ngee~

Rumah ketiga : Cadang nak raya dua buah rumah je, dah bebudak ni malas nak raye banyak banyak rumah cam tahun lepas. Tetibe Daq Ekin ajak jugak kiteowang pergi rumah die selepas kiteowang hantar Daq Jia balek dulu coz ade hal.

Plan keempat : Habes je raya umah orang tu, bebudak niyh kate 'Hari masih siang' kalau dah nak balek awal. Daq Azren balek umah tukar kereta jadi motor. Dua biji motor and sebuah kereta gerak pergi town ( sorry kalau bahasa melayu aku terkontang kanting ). Katenye nak maen boling lah citer die an. Wayang lah boling lah.

Then, aku ngan Timah Harun dah cakap awal awal dalam keta yang kiteowang taknak maen coz berbaju kurung. Segan lah kann. Tapi, dorang niyh tak bape nak dengar agaknya, tyme kiteowang pergi sholat jap, name dah letak. Adoi. Kesian ar Dayat dah bayar sume dulu, nak tak nak aku maenkan jugak even berbaju kurung. Ehem.

Aku dengan Mas. Aku dengan Dayat plus penyibuk Suhaila and Mas. Wahaha.

Daq Dayat tyme kat rumah Mas and Syukri kemain senyap je bagai. Semua orang dah pelik asal ler mamat ni senyap nak mampus. Aku nak tegur pun takut bhaai. Kakak besarr tu, Kak Dayat! Vahhhh! Bak kate Linda, "Belum panas lagi tuu..kalau bergabung Safwan ngan Razi uh hentam Daq Keri jadi le..". Tyme kat rumah Ekin baru dah keluar asap sikit. Hakhak.

Dorang ajak aku maen boling, tapi kalau maen saje saje memang takde UMMPPHH lah weyy. So, aku cakap kat dorang, yang kalah kene belanja yang menang makan. Duet tontong ar bro. Daq Dayat aku tanye cam mane nak pegang boling pun marah, katenye aku buat buat bodoh tak reti maen, masalahnye aku dah lame tak maen. Berkurun..lah sangat.. Hahah. Tanye Daq Keri laen pulak yang diajarnye.. Adoi.

Dapat kat Daq Safwan tolong maenkan untuk Daq Keri, hancusssss! Nampak gaya mula macam pro, sekali die baling, gaya over nak hancuss terus masuk longkang.. Hahahah. Cian Daq Keri 0-0. Heheh. Suhaila plak baling baling gitu je "Spare", sama ngan Mas, baling baling lengan dah nak patah "Strike"!! Mak ai...At last, Dayat yang menang. Ergghhh, sungguh kejam. Ehem. Terpaksa belanja makan. Makannye pulak Yongtaufu sepinggan RM12. Adoi, MCD lagi murah. Hehe. Naseb baek tontong.

The best part yang memang aku nak gelak giler tapi ku tahan sedikit. Daq Azren nak cari sudu garpu, tapi die 'terkuat-kan' suara die pergi tanye Dayat kat mana die amek sudu. Then lepas tanye Dayat die cakap lagi, 'Eyh, macam cakap dekat kampung plak (nada biasa). Eh Zati, ko amek sudu kat mana? ( nada bisik )', then aku terus tunjuk tempat amek sudu and die blah. Puhlamak betul arr, bikin geli hati betul.

Friends aku yang superbb cool weyhhhh. Heart korang sebab sporting habess. Wahaha~

With mini cooper bro. Ekcely, kereta Daq Keri parking bersebelahan dengan mini cooper ni haa. Memang tak arr kiteowang nak naek mini cooper niyh an.

Drama sebabak dalam kereta Saga : 6 people in Saga. Syukri as driver, aku as wifey wannabe *jokes* , and the others as wifey tambahan. Vahhhh! Then, Mas mulanya yang naek motor naek ngan kiteowang sekali, so tukar position Suhaila pulak wifey wannabe. Ergghh, aku nak duduk depan!! Dalam kereta uh, kiteowang rushing sikit je sebab nak hantar Daq Wani balek awal takut parents die henyak die before 8pm. Banyak kali jugak arhh Daq Abang die call message and bapak die call. Cian die. Kiteowang plak duduk sebelah BUKAN DUDUK DIAM je, tapi BIKIN HAVOC jugakk.

Macam ayat kiteowang punye idea dikeluarkan semata - mata nak kelentong parents Wani baek baek punyaa. Hakhak. Ase cam dalam kereta uh dah bergerak siap gegar gegar bagai dengan gelak ketawa kiteowang. Ase nak pecah perut sume ade. Tambah pulak Daq Mas yang 24 hours pot pet pot pet yang superb fun uh. Fuhhhhhh, memang menjadi memasing. Daq Wani tengah resah bagai, kiteowang pulak boleyh buat ayat lawak nak kelentong.

Tetibe Daq Abang ( Abang Wani ) call, tapi aku yang tolong angkatkan, cakap tengah makan kat Seh Seafood Masjid Tanah, walhal still kat Sungai Udang ontheway nak balek umah ; fyi jarak Sg.Udang dengan Kuala, dekat lagi ngan Masjid Tanah ;. Cakap ngan dorang, Abg Wani salah dengar tu, sangguplah aku jadi pelat + sengau jap semata-mata nak tolong kawan dari kene marah kan. Apedahal. Yang penting dalam kereta Keri memang havoc!! Miss that moment. InsyaAllah plan lagi wokeyhh! Next raya lambat sangat, tunggu aku cuti sem oke. Hah, semata-mata kann.

Big Thanks to semua yang join semalam ; Syukri, Suhaila, Timah Harun, Wani, Azren Dolah, Linda, Mastura, Timah Jaafar, Dayat, Nabil, Jihah, Safwan.




Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

No comments: