HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Wednesday, May 22, 2013

Tempat-tempat menarik di Malaysia

Assalamualaikum and Anyeonghaseyo.

Aku menanam satu impian. Dah lama aku tanam. So, nak siram air tu aku perlu cari air untuk siram pokok impian aku tu. Wahh gitu! Maksud 'air' dalam ayat aku niyh adalah duit dan masa. Perghh , mendalam tak??

Masa aku Form 2 , aku tak ingat macam mana cikgu cakap nak selesaikan Addmaths , tapi aku ingat cikgu ada cakap , "Sebelum kawen , melancong lah satu Malaysia niyh dulu dengan kengkawan. Sebab bila dah kawen and dapat anak, susah nak enjoy." Perghh , sampai sekarang aku ingat petikan yang masyuk tu. Haha.

So, kat bawah ni ada beberapa tempat yang aku tak pernah pergi and nanti aku nak pergi. Ala-ala travel gitu u olls. Trip dengan kengkawan dan femly jika berpeluang insyaAllah. Yang pasti memang tak akan tertunai dalam masa yang terdekat. Perlahan demi perlahan. Aku dah buat listdown kat bawah ni. Senarai je lah , kalau ada entry nanti berganti lah link dia tu. Peace yo!

Tak salah tanam impian kan. Berusaha supaya ianya tidak sekadar 'hangat hangat tahi ayam'. Fighting!!
Credit SINI kalau nak tengok ada beberapa tempat best yang lain.

Sungai Klah Hotspring , Perak. Credit gambar : SINI


Perak Darul Ridzuan

1.       Taman Negeri Royal Belum
2.       Hutan Paya Bakau Matang
3.       Gua Tempurung
4.       Taman Herba Negeri Perak
5.       Sungai Klah Hot Spring
6.       Pulau Pangkor
7.       Menara Condong
8.       Lost World of Tambun
9.       Galeri Sultan Azlan Shah
10.   Lake Garden , Taiping
11. Bukit Merah Laketown Resort

Taman Rekreasi Tasek Melati. Credit gambar SINI.

Perlis
1.       Padang Besar
2.       Gua Kelam
3.       Taman Rekreasi Tasek Melati
4.       Denai Larian Sungai Perlis Pengkalan Asam Kangar
5.       Ladang Anggur Perlis

Ladang Anggur Tasik Beris , Sik Kedah. Credit gambar SINI.

Kedah
1.       The Carnival Waterpark
2.       Lembah Bujang
3.       Taman Jubli Perak
4.       Four Seasons Resort Kedah
5.       Langkawi
6.       Ladang Anggur Tasik Beris , Sik Kedah

Bukit Bendera. Credit gambar SINI.

Penang , SINI.
1.       Rumah P.Ramlee
2.       Kedai Jeruk Madu Pak Ali
3.       Jambatan PP
4.   Batu Feringgi
5.   Bukit Bendera

Taman Tengku Anis. Credit gambar SINI.

Kelantan
1.       Taman Tengku Anis
2.       Pasar Siti Khadijah
3.       Kampong Kraftangan
4.       Taman Cendawan

Pulau Redang. Credit gambar SINI.

Terengganu
1.       Muzium Terengganu
2.       Pulau Kapas
3.       Pulau Perhentian
4.       Pulau Redang
5.       Pulau Tenggol
6.       Pulau Bidong
7.       Masjid Kristal

Bukit Tinggi. Credit gambar SINI.

Pahang
1.       Genting Highlands
2.       Cameron Highlands
3.       Janda Baik
4.       Cherating
5.       Gambang Waterpark
6.       Bukit Tinggi
7.       Bukit Fraser

Port Dickson. Credit gambar SINI.

Negeri Sembilan
1.       Port Dickson

River Cruise. Credit gambar SINI.

Melaka
1.       A Famosa Wonderland
2.       River Cruise
3.       Melaka Wonderland
4.      Taman Botanical dan Taman Rekreasi Ayer Keroh

Hutan Bandar. Credit gambar SINI.
Johor
1.       Puteri Harbour , Hello Kitty
2.       Danga Bay
3.       Rawa Steamboat
4.       Mi Bandung Muar
5.       Hutan Bandar
6.       Pulau Sibu

Mines Wonderland. Credit gambar SINI.

KL dan Selangor
1.       KL Tower
2.       I City Shah Alam
3.       Pusat Sains
4.       Aquatic KLCC
5.       Bukit Melawati
6.       Taman Botani Shah Alam
7.       Sunway Lagoon
8.       Mines Wonderland
9.       Wet World Shah Alam

Gua Niah. Credit gambar SINI.
Sarawak
         1.   Kuching
         2.   Gua Niah

Pulau Sipadan. Credit gambar SINI.

Sabah
1.       Pori Hotspring
2.       Pulau Sipadan
3.       Pulau Mabul


Done. Actually, list aku tak banyak macam ni pun. Saja tambah sikit.Ada beberapa tempat yang aku dah pergi. Tapi macam nak pergi lagi and nak share info sikit kat korang, Malaysia niyh banyak sangat tempat-tempat menarik untuk dilawati u olls. Hopefully aku dapat pergi lah kat tempat-tempat macam ni. InsyaAllah. BYE.




Follow IG @dropshipmina untuk gelang Pandora cantik-cantik dengan harga below RM30 okayyy!!

Okay bye.




Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

6 comments:

adibah debot said...

i personaly want to go to sabah. cantik gila pulau sipadan :)

adibah debot said...

i personally want to go to sabah. Cantik gila pulau sipadan :)

MiraDebot ZatyLynn said...

awak , semua senarai kat negeri pahang tu semua saya dah pegi :) pegi bukit tinggi best sikit, rasa macm kat oversea:)

MiraDebot ZatyLynn said...

daripada amira azemi :)

Izzati Amira said...

@adibah debot

kan dibah kan?? sye nak pergi jugak pulau sipadan tu!! hmmm

Izzati Amira said...

@MiraDebot ZatyLynn

sye ade 4 lg kt pahang tu x pergi.. tp apa salahnya pergi sekali lg dgn kengkawan saya..ekekek