HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Tuesday, December 17, 2013

Cemburu budak tua bangka ! Haha



Assalamualaikum w.b.t.

Wazzup kalian. Ehem, macam biasalah, aku masih belum berada dalam situasi untuk membalas kunjungan readers semua. Maaf. Nanti masa aku cuti midsem aku buat okay? Sorry sebab aku tak di-provide-kan broadband ber huhu haha dalam bilik. Aku just layan movie ngan drama je tu pun atas ehsan budak level. Waahaha.

Story dah lama, baru sekarang nak bangkitkan isu ketidakpuasan hati gua. Sadis. Bila pikir balek , “Aahh la, untung gilaaa adik-adik aku.”.

Why?

Beberapa hari lalu merupakan birthday adik aku , and fyi dorang sekarang ni berada di kampung. Maklumlah, cuti sekolah katekan, bila abah pun dapat cuti so bersakan lah mereka sekalian di kampung. Memandangkan kampung aku ni jauh and jarang balik, bila dapat balik kampung tu memang best la sebab dapat jumpa sedara-sedara wa yang tinggal kat sana.

Oopss, kita nak cakap pasai birthday sebenarnya.

Dua orang adik aku ni lahir pada bulan 3 , sorang lagi pulak bulan 12. Motif?? Birthday memasing semuanya jatuh pada bulan cuti persekolahan. Kenapa? Bila start cuti sekolah, kami semua akan balik kampung and birthday boy and girl ni happy gilaa lah sebab dapat sambut birthday kat kampung. Sebab? Ramai sedara mara boleh join, macek pacek akan provide hadiah, makan-makan kat rumah atok tokwan, everybody menghadirkan diri and sambutan harijadi kelihatan sangat meriah. Aku jeles!!


Again.. Why nak jealous?

Mostly bila hari itu tiba , banyak wish kat fesbuk je la. Thanks la korang. Thanks okay. Kalau takde notification memang tak ingat la kan *aku pun selalu lupa beday orang bila orang tu da jauh dengan aku* .

Tentulah aku harus jeles sebab aku ni lahir awal tahun , pulak masa tu orang tengah dok busy dengan hari sekolah bagai. Aku? Bosan gilaa...... Dah nak masuk 20 tahun pun still nak membebel pasal birthday party? K fine. Yelah yelah.. mengalah laaa.. tapi kan.. *still tak puas hati* , dari dulu lagi birthday aku asyik sambut kat rumah je. Opkoz la aku appreciate bila femly members wish birthday kat aku, tapi nak jugak hadiahhhh dari macek pacek aku. Childish gilaaa kau. Hahaha.

Seingat aku, ada la 2-3.... takpe laa.. Bape hari je lagi nanti nak masuk 20 tahun. Dah dua abad aku hidup , hehe. Nanti aku mintak hadiah kat pacek aku yang tak kawen lagi tuu. Wahahah. Kang dah kawen nanti bini dia dah control kewangan dia. Haha.

Conclusion , sedar lah diri tu sikit Zati oii.

Kbye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

5 comments:

Lilu said...

takpelah tu lahir awal:) hahaha

Affy Afiqah said...

semoga dipermudahkan urusan...study rerajin :)

Atika Baharudin said...

ok qaqa mengaku memang akak childish. hahaha. qaqa lahir akhir tahun, selalu jeles dgn kawan2 yg lahir awal tahun sbb dpt wish dari ramai kawan2 kat sekolah T_T beday qaqa org wish melalui mesej je. sobs sobs :D

Super Girl said...

wakaka . untung nyee adik2 . takmau jeles2 noh >.<

Izzati Amira said...

@Atika Baharudin

hahah. kengkadang je childish,,ngeee