HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Tuesday, December 31, 2013

Perpisahan


Assalamualaikum w.b.t

Aku rasa setiap manusia pernah mengalami detik-detik perpisahan. Cewahh, ‘detik-detik’ gituu.

Tak kisahlah berpisah dengan sesapa pun. Tapi yang aku nak highlight kat sini, detik perpisahan dengan sahabat atau rakan rapat yang disayangi.

Bagi keluarga aku ni, kitowang memang dah biasa pindah randah jauh-jauh ni. Atas urusan kerja bapaknya. So, kalau situasi macam aku ni , aku memang dah biasa berpisah dengan member rapat. Walaupun berkawan tak sampai setahun tapi aku cepat rapat dengan orang kalau orang tu menunjukkan sifat-sifat ikhlas nak kawan dengan aku laaa.. , dan mungkin sebab perangai aku yang gilaa and keras kepala, sebab tu dorang sayang aku kot. Kot. *pui*


Terima kasih sebab menyayangi saya. haktui. Haha. Kadang-kadang yang hati lembut ni mudah tersentuh kalau tengok kawan dia nak pindah jauh sikit , 

mula lah hati jadi sayu, 
mula la hati tu nak nangis.. 
mula lah pergi pasaraya sorang diri beli 4 kotak tisu, 
mula lah bawak balik kotak tisu then habiskan kesemua tisu dalam masa 1 jam. 

Ok fine ni dah lebih, ni cerita macam baru break dengan ex-boyfie. Haha. Maaf.

Tapi, aku selalu pikir, walaupun aku ni pindah-pindah and kemungkinan untuk tidak dapat jumpa dorang semula itu tinggi , aku akan pikir.

‘Relax la.. bila kita dah besar nanti kita buat la reunion jumpa balik.’

Erk? Bapok poyo gilaa pemikiran budak tak matang waktu tu. Haha. See? See? Sebab tu tak sedih sangat sebab dah biasa pindah-pindah ni. Lagipun, dulu masa Abah kerja navy , probability untuk jumpa balik tu tinggi, tak Lumut, kita jumpa kat Pelabuhan. Macam tu leeerr..


Haritu secara tak sengaja menyaksikan dua tangisan sahabat baik di depan rumah. Mak dengan Cik Wani, jiran kitowang. Pulang ke kampung kejap sebab ade hal, insyaAllah bila problem da settle, setahun selepasnya dia balik sini balik. Banyak kisah susah senang dikongsi bersama. Mak asyik kenang-kenang je tindakan nekad jiran aku yang pulang ke kampung tu.


Teringin untuk memilikinya satu. Yang sentiasa di sisi. InsyaAllah.

Berpisah dengan orang tersayang yang telah meninggal dunia lagi menyedihkan. Al-fatihah.


Kbye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

8 comments:

Dea said...

Memang semua org akan merasa perit untuk berpisah kan ? so , always tabahkan diri yer awk.. ;)

Mandarwarman Faisal said...

nice artikel :D

salam blogwalking

Akeyla Azmi said...

True, nak satu jugak :((

Al-fatihah <3

Afiqah Adzan said...

Perpisahan itu perit tapi ia memberi kita pengalaman ,, Eh betul ke ? ahahaha .. Al fatihah untuk orang yg telah pergi menghadap ilahi ..

Gee Lion said...

jodoh itu urusan Allah.. buat yg terbaik utk diri sendiri, inshaAllah dikurniakan satu dariNya utk awak.. (:

Affy Afiqah said...

perpisahan sentiasa berlaku kan...cuma kita je kena pandai handle perpisahan tu sama ada nak terima macam mana :)

selamat tahun baru dikk :))

wanie ou said...

perubahan sentiasa mengikut walau kemana kita pergi.. cuma kita yang tidak biasa dan tidak sedar dengan perubahan tersebut

Lisa seoby said...

sedeh nye~ skrg, lisa tengah alami perpisahan dengan best friend. tapi, dier cakap nak tunggu kite. sedeh tak henggat. harap-harap dapat jupe kawan kita tu balik :'(

btw, selamat tahun baru kak :)