HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Tuesday, January 7, 2014

Azam 2014.


Assalamualaikum w.b.t

Apa yang aku nak capai setelah mencapai umur 20 tahun ni weyh? 2 abad dah gua hidup.
Alhamdulillah syukur. Dapat jugak merasa ‘sweet 20’ kan? Kan? Euwww, so gegurlss. Haha.

Kita bercakap pasal external lah yer. Harap paham.

Bila dah meningkat remaja ni , orang cakap, umur-umur macam ni la orang muda boleh ke sini ke sinun luangkan masa , relakskan minda & tenangkan diri. Entry kali ni nak cakap pasai, apa yang aku nak buat untuk kepuasan diri. Luaran. Kalau boleh nak enjoy aktiviti macam ni dengan kawan-kawan lahh.

Ingat lagi masa aku form 2 , cikgu maths aku tu cakap.
“Nak pergi melancong sana sini, enjoy la sebelum korang kahwin. Bila dah kahwin nanti susah nak kesana sini.

Gua pegang sampai harini. Yelah, kalau dapat hubby yang suka bawak pergi jalan-jalan takpe jugak. Kalau yang jenis suka lepak rumah? Jenis yang tak suka bazir duit? Jenis yang anti-sosial? Jenis yang gila kerja? Adoi. Sumbat parak duduk rumah. Haha.

Balik pada tujuan asal.

Aktiviti yang aku nak capai ;

  • Water-rafting.
  • Climbing rock.
  • Main Paintball.
  • Cuti-cuti kat semua pulau yang cantik kat Malaysia.
  • Snorkelling / Diving.
  • Jelajah Taman Negara.
Etc. Akan ditambah kemudian.

Dua tiga dari aktiviti kat atas dah plan dengan members. Still dalam perbincangan. Sebab kena plan betul-betul. Maklumlah, masih belajar kan. Aku tak target nak capai semua itu dalam tahun ni, gilaa kau? Ini bila-bila masa pun boleh buat, jikalau ada kelapangan lah citer diaa.

Last but not least.. Korea & Belanda ( Holland )!!!


Memang dah berhajat lama nak pergi melancong situ. InsyaAllah jika masih dipanjangkan umur , ada kelapangan masa dan murah rezeki. InsyaAllah.

Kbye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

6 comments:

Akeyla Azmi said...

ya allah bestnya!!!!! <3
hihihihihhi
sumbak parok lah weh kalu dapat suami gitu gak :p
heihihih
kalau cemtu, jgn risau. nanti qila click nuff byk2 hhohoho

Nurazlan Azmi said...

wah bestnya~!!!! terigin nak buat nantilah bila dah umur macam akak :3

Gee Lion said...

dua abad bunyi macam dah lama giler hidup cik izzati.. hehe.. muda lagi, buatlah apa nak buat, jangan buat bukan2 sudah... haha..

Elvy Nellysha said...

errr , kita tahun ni 21 tahun ..tua nya !!!!

>.<

Affy Afiqah said...

semoga azam tercapai ya :)

Teena Tna said...

Yuppp. Sebelum kahwin haruslah melancong dulu... Sama ngn kite