HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Monday, January 27, 2014

Kosong.


Assalamualaikum w.b.t

Kau melihat diriku. Seperti sesuatu. 
Yang mencabar dirimu akal dan mindamu.

Kau mendustaiku. Kau bilang mereka tak tahu.
Siapa diriku. Sedangkan kau juga begitu.

Segala kata cacian, Yang telah engkau berikan, 
Membuatku rasa kosong, kosong, Oh... oh... 

Setiap tutur diperhatikan, Kau cari cara putar belitkan, 
Kau jadikan diriku, Kosong, kosong... oh... oh... 

Kini aku bangkit, Membuktikan yang ku tak sakit, 
Dengan segala perit yang kau berikan.

Kini aku pantas berjalan, Bergerak ke hadapan, 
Dan akan ku buktikan, Siapa diriku yang sebenar.

Moral yang aku dapat dari lagu Najwa Latiff ni ;



Biarlah orang nak kata apa sekalipun kat kita, peduli je. Asalkan apa yang kita buat tak salah hukum dan syariat agama. Kan? Kita hidup kat dunia ni bukannya bertujuan untuk puaskan hati dia je.



Kbye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

2 comments:

Iola said...

betul tu..biaq pi la orang kata apa kat kita..bukan depa kasi duit pun.. hehe orang utara berbicara

Gee Lion said...

Why they have to care someone they doesn't like?

Haishhhh manusia spesies ni memang pelik.. >.<