HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Sunday, August 31, 2014

Disini lahirnya sebuah cinta

Assalamualaikum w.b.t

"Disini lahirnya sebuah cinta" ... tengok lirik pun dah tahu kan sebaris ayat ini datangnya dari lagu Warisan nyanyian Allahyarham Sudirman.

"Malaysia... Disini lahirnya sebuah cinta" adalah lagu tema Hari Kebangsaan Malaysia ke-57 nyanyian Bob Yusof  penulis lirik lagunya ialah Ahmad Fedtri Yahya dan Sharon Paul.

"Lagu ini dipilih kerana ianya dapat menyemai dan menyemarakkan semangat cintakan negara di dalam jiwa rakyat Malaysia. Harapannya , lagu ini dapat memberikan kesan mendalam dan melahirkan semangat kecintaan terhadap negara di dalam hati semua rakyat..."


Tahun ini , logo hasil dari rekaan Abdul Mutalib Abd.Rahman dipilih daripada 1586 hasil ciptaan peserta Pertandingan Mereka Cipta Logo Hari Kemerdekaan ke-57 sebagai Logo Merdeka 2014.

Sumber : google.com/images
Sumber : malaysiancoin

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 57 i ols ucapkan.
Terkenang kembali zaman sekolah dulu , gua memang antara pelajar yang sentiasa bersemangat bila tibanya bab nak nyanyi lagu-lagu yang bertemakan Kemerdekaan dan patriotik nih.



Paling feveret ;
Jalur Gemilang , 
Keranamu Malaysia , 
Perajurit Tanah Air , 
31 Ogos , dan
Cemerlang, Gemilang, Terbilang.

Haritu , sebulan sebelum Merdeka lagi kiteowang dah nyanyi lagu-lagu ni dekat bilik.
Habis semua lagu patriotik keluar. Hehe.

Korang pulak suka lagu apa??

Kbye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

8 comments:

Nur Inani said...

selamat menyambut hari merdeka..kita suka lagu warisan :)

Anis Ifham said...

Selamat hari merdeka kak Izati. Suka lagu warisan dan kesemua lagu kat atas tu :D

Rubiatul Adawiyah said...

salam merdeka :)

Thirah Radzi said...

Paling best lagu Tanggal 31. :)

Azwar Syuhada said...

selamat hari merdeka.. :)

Mohd Syarizwan said...

salam merdeka sister.. semua lagu pun bez.. semangat patrotisme membara bila dengar lagu.

Aisyah Az said...

yeahhh proud to be malaysian ^^

hai hai kak izzati

Miss Fatyn said...

Singgah :) Salam kmerdekaan