HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Friday, October 31, 2014

Part 1 : Alahai sweetnya roommate..

Assalamualaikum w.b.t

She doesn't even know this. Wana tolong jangan baca entry nih hokayy. Boooooo....
Entry kali nih nak buat serba pink , sebab.. Aku tengok semua barang dia warna pink. Pinkers?? Lol.


Act , pertemuan antara aku dengan mak-nya semasa nak daftar kolej. Nak dapatkan nombor bilik masa tu. Masa tu mak nya approach aku tanya itu ini. Then anak dia pun datang , geng aku semua duduk luar. Datanglah dia mengisi tempat kekosongan *pui* hehe.

Tengok gaya pun aku dah tahu orang key-el. Tapi saja mulut ni tanye lagi , "Asal mana?". Hoho.

Kawan dia duduk luar, kawan aku duduk luar. She's from UiTM Seri Iskandar , aku pulak from Lendu. Okay kami pun jadi roommate.

Honestly , aku memang tak pandang muka dia sangat *sebab dia lawaa , aku jadi malu* , pui. Borak-borak gitu aje sebab aku memang tak ramah sangat kalau baru-baru nak kenal nih. Untung , dia nih suka jugak la bual-bual ngan kitaa.


Feng Yi & Fu Wa.

Thanks Wana sebab bagi Zati satu panda ( Feng Yi) nih. Katanya buat teman waktu dihujung minggu. Sebabnya dia selalu jugak balik rumah , rumah dekat boleh laaa.. Aku ni jauh kot.

Too kind.


Tak tahulah nak cakap macam mana, tapi kalau ade orang buat baik dengan aku. Opkoz aku akan bagi 'haruman wangi' kat orang tu balik. Baik dengan semua orang. Itu la yang aku nampak, kadang-kadang aku rasa nak kenakan dia pun rasa macam kesian.. kuang kuang.

Sweet talker. Itu lah dia. Selalu cakap aku sweet ngan dia, padahal dia sedar tak yang dia tu lagi sweet dari aku? Aku admit lahh, ade jugak kawan-kawan aku cakap aku nih sweet. Tapi setakat sendukkan nasi ke dalam pinggan, tuangkan air ke dalam cawan, basuhkan pinggan sekali sekala, hulurkan tisu bila ada orang bersin tu pun sweet eh?? Ikut fahaman aku , itu adalah common sense. Benda biasa lah bagi aku. Tarak hal lahhh. Hehe.

"Zati... sweet nya kau. Baik lah kau.", dont know how to respond. Im being serious okaayy. Apa yang patut aku reply bila dengar ayat macam tu??. Aku rasa dorang perli aku lagi ada la. Budak budak kuat membahan macam dorang nih bukan boleh caya sangat. Hehe.

Sambung nanti...

Korang pernah ada roommate/housemate yang lagiiiii sweet dari aku tak??? Heheh. Or , memang korang sendiri yang sweet? Hehehe

Okay bye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

24 comments:

Aina Akmal said...

Hahaha. Nak cakap akak sweet jugaa boleh. _(*´∀`*)

Comelnya pandaa tu. Hahaha

Liyana Lunia. said...

hahaha kita dgn roomate adde jugak waktu sesweet contoh kalau memasing g dating mesti ada bawak makanan utk roomate, makan sekali so takde la kwn/or kita rasa boring terperap dalam bilik. pastu gosipppp haha

Mek Onie said...

ala sweetnya wana,hehe....kalau wana baca mahu meleleh air mata sweet dia,hehe...sis rindu zaman blaja,zaman tido sebantal dengan housemate/roomate ....huwarrr

Cik Ecah said...

kalo roommate x sweet...kite plak la yg jd sweet utk dorang...haha..boleh mcm tu?

Teesaz said...

Alahai. Sweet sgt ni. Ada juga roomate yang sweet. Tp ternyata aku lagi suwiiitt dari beliau. Ngeehhh ngehhh

Nur Inani said...

untung ah dapat panda satu :)

Norazah Md Sarip said...

So sweet..hehee
Jemput singgah blog sy & join segmen ye :
http://shazdeshoppe.blogspot.com/2014/10/segmenblogwalking-promosi-blog-like.html

Gee Lion said...

sweetnya hang cik zati.
kalau kami nak buat lagu tu, lambat lagi.. mwahahaha..
bertuah sapa yang stay dengan hang ^_^
maka kesimpulannya, hang ni sweetlah lah macam kata kawan2 hang tu.. don't be afraid. take it as compliment. jangan lupa kembangkan sikit hidung tu. hehe..

A Girl Like You said...

haha ur roomate is the sweetest!
Dulu i dah rasa cukup sweet bila roomate-roomate i sanggup tido bukak lampu sebab i taknak tido bergelap :pp hahah...actually small gesture like that dah cukup tunjuk keikhlasan dia... :p

Fhatin Amelia said...

OWWW Sweet gitu haha, kita kadang-kadang jee sweet

Cik Nadyya said...

alolo sweet.. dulu masa belaja.. membe ade bg pinjamkan teddy bear besar die utk peluk2 time tido kan.. hahaha *maklom la sy xde teddy2 ni -.-'

luna paris said...

hahaha.. ok la tu... roomate ni slalunye orang yang paling rapat dengan kite selepas keluarge.. lebih2 ag kalau satu kos pastu 'sekepale' pulak..! =D hehe

Farah said...

Comelnya kawan macam ni. Saya rasa saya punya roommate pun sweet juga cuma saya je yang tak bagi peluang untuk mereka jadi sweet.

Nadratul Syazwana said...

Hahahhaah ok Nad dah tau Zati jenis camne. Ada jugak roomate baik camni senduk nasi, malam dok ingatkan cuci muka, dok ingatkan makan ubat, belikan makanan la apa hahahah ohh rupanya Zati camtuuu. Eiii memang la baik kalau camtu, tu bukan nak membahan hahaha

Jie Najihah said...

alahai.. sweetnyaa akak.. hihi.. comeyhnya panda tu.. kalau peluk jd peneman tidur best tu. hee. ;)

BaNu Syah said...

korang semua mmg sweet2 belaka hihi

ecah khalili said...

Ololo..sweetnyee..

Anis Ifham said...

bestlah ada roommate sweetttt. takde roommate, sebab tak sambung study :P

Amanina said...

sy selalu rasa sweet sangat orang yg tarikkan lengan baju kawannya takut2 terkena kuah/lauk :D

LeenNajib said...

comel pandaaaa tu ! hehe roomate sy aka bff sy, xde benda sweet lsng ktorg buat. ahah tiap masa bergaduh :)

Cik Balqis said...

reply la balik. kalau die brani ckp awk sweet la baik la..kalau awk reply ckp benda yg sme, dia mesti rasa bangga :D

rohaiza yunus said...

Blog walking

puan ekin hoza said...

Assalam dik..

wahhh sweetnya gula gula kapas tu..teringat time kecik dulu akk suka mkn gula2 kapas..mokmok la kan hehe..

Jemput singgah blog akk ye..
Akk singgah dan follow sini :)

www.ekinhoza.blogspot.com

Aqilah Azmi said...

Qila rasa qila ni dah cukup sweet dah tapi takde pulak org puji hahahahahahahahaahahaha