HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Friday, November 7, 2014

Cerita first day dalam kelas ambil lesen


Assalamualaikum w.b.t

Hari nih nak story mory fasal aktiviti apa yang aku buat baru-baru ni. Haritu , bangun awal seperti biasa , selalunya sambung tidur. Tapi kali nih tak (sebab aku ada kelas teori), bukan sebab eksaited tapi takut tertinggal van. Miahaha. Pakcik van dah call 5 minit lagi dia sampai. Aku punyalah rushing terus tunggu dia dengan tak breakfast bagai. At last, 20 minit aku tunggu barulah dia datang ambil. Takpelahh , aku faham. Bukan salah dia, budak/makcik dalam van tu yang siap lambat. Hish.

Sampai lewat... Masuk dewan pun lewat, nampak macam da penuh, tapi sit belakang ade satu kosong, so aku duduk diantara dua adik-adik yang berumur 19 dan 18 tahun. Opkoz lah dorang yang approach aku dulu. So far, dorang nih baik. Pandai buat lawak, suka main lawak... rasa nak bahasakan diri ‘hakak’ tu awkward habes!!


Cikgu untuk haritu best and kelakar. Ada la lawak sikit dia selitkan kat situ...memang lawak lahhh. Nak pulak budak kiri kanan aku nih pun jenis otak cam aku jugak. Hoho.. Dorang berdua dah ambil lesen moto , so aku ada jugaklah tanya sikit itu ini. Pasal ujian komputer tu, masing-masing pernah failed. Masa belek-belek buku nak kenal dengan papan tanda, budak 18 tahun ni memang buat lawak agaknya..

Budak 18 tahun , “Cuba akak teka ni apa..” – dia tunjuk gambar signboard lembu.
Aku yang tak tahu pape ni sangat , jawab aje lah... “Kat depan tu akan ada lembu nak melintas”
Budak 18 tahun , “Bukan... salah... Kat depan tu ade lembu nak menumpang..”
Kekekeke kiteowang ketawa.
Budak 19 tahun , “Patutlah failed.” Hahaha. Ini betul.

Yang cikgu lakinya pulak.. Dia suruh kiteowang nanti balik rumah praktis pegang stereng kereta. Kalau takde stereng yang second hand tu , boleh lah guna pinggan, penutup periuk ke.. Miahahah

Kadang-kadang aku terleka dok melayan budak 18 tahun, aku akan tanya balik budak 19 tahun apa yang orang tu cakap kat depan. Hahaah.


p/s: Ohyaa. Aku tahulah kau satu-satunya kedai makan kat situ. Tapi agak ahhhhh , nasi ayam yang tak seberapa kuantitinya tu pat hengget lapan puloh sen ( rm4.80) agak lahhhhhh. Mark up lebih nauuu. Lepas ni bawak bekal sendiri aje lah wehhh.


Okay bye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

15 comments:

Miss Yana said...

hehe.. skunk sume mahal dah..btw, good luck amek lesen tuh..

nana liena said...

duduk dgn budak2 kepala ting tong(happy go lucky) mmg macam tu la jadinya..haha.. harap nanti pass la test segala ya.. bekal bawa ja la dr rumah,suruh mak siapkan.. lagi sedap!

Nadhira Afiqah said...

Assalamualaikum. Bestnye amik lesen. Saya prnh amik lesen dulu. Smpai L je. Test komputer prnh repeat sbb malas nk study. Haha. Nnti nk smbung balik amik. Hehe :)

Farrah MF said...

Selamat belajar hingga boleh pegang stereng atas jalan :)

Izzati Amira said...

@Farrah MF

hehe tenkiu (:

Gee Lion said...

sekarang ni susah nak ambil lesen. dia up lagi dua ujian wajib masa nak test dgn JPJ nanti... haru.. untunglah dapat lecturer yg baik. saya first class je dah kena jerkah. malang tul nasib.. huhuhu..

Farah said...

Moga lulus exam nya nanti.

Zierwa Zainal said...

Lembu nak tumpang.. memg kelakar.. :)zz dulu sorg je.. mmg dgr je la ap yg cikgu ckp even x best pun.. hihi

luna paris said...

hahahahhaa... lenkali jawab camni lak.. "ade lembu tungu kat depan nak balik kandang"!

nanadhoi said...

Good luck dan selamat belajar kereta!

Haritu Alhamdulillah pass test computer padahal dalam van baru nak baca. Tapi ujian atas jalan raya and side park, failed. huuhhhu T.T. ni tak tahu lagi bila nak retest.HAHHAH

Cik Balqis said...

Goodluck blja bwk keto nnt..jgn ketar tau..hihi

Siti Zawiyah Rahmat said...

Good luck ye.. :-)


Erin said...

all the best. hehe.

sihat cantik said...

nice blog

jemput singgah

Scha Nazri said...

akak takut plak nak amek lesen moto.