HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Friday, November 21, 2014

Latihan kereta lagi



http://my.shareddis.com/p/95BjI

Assalamualaikum w.b.t

Bermula lah fasa 10 jam latihan memandu luar dan dalam litar. Untuk hari selepasnya, aku ambil masa dua jam sahaja. Ahhh, nama aku terlepas lagi dari senarai penumpang yang patut diambil. Hishhhh. Aku call pacek yang on duty, dia cakap nama aku takde dalam list. Kesian pacek tu kena patah balik ambil aku. Oh ya, ada kisahnya aku dengan pacek ni. Takpe , itu cerita kita simpan dulu. Interesting tau story pasal pacek nih.

Okay then, dah sampai ofis pusat belajar memandu tu. Aku duduk dulu relaks kan diri. Beberapa minit lagi sebelum jam 10 aku akan pergi ke kaunter dan cari cikgu aku. Bila masanya dah tiba , aku call cikgu Aini sebab aku tak nampak dia. Dia tanya kenapa aku tak rest dulu, baru je belajar , duduk la rumah dulu hafal itu ini. Tapi.. niat aku nak habis cepat. Nak dapatkan lesenn cepat. Tapi bila tahu lesen L kena matang sebulan dahulu baru boleh buat ujian pra test dan jpj. Hampa.

Ceit. Sape cakap boleh habiskan selama sebulan nih? Aku menaruh harapan yang sangat tinggi tau. I’m doing my all best for each day i come to the school you know. Dah, lupakan.

http://my.shareddis.com/p/95BjI

Then, kiteowang  mulakan sesi latihan dua jam tersebut. Agak messy sikit sebab aku tak expect nak kena inform fasal lampu amaran tu semua. Sorry cikgu. Kita belajar memandu di luar litar, buat pusingan untuk balik semula ke pusat belajar memandu. Sepanjang pembelajaran tu, bertambah lagi ilmu aku mengenai cara pemanduan, papan tanda dan sebagainya. Dah satu jam kat luar, jam kedua masuk litar semula.

Kali ini diajarkan pula, selekoh Z dan pusingan tiga penjuru.

Paling stress untuk ini hari sebab banyak kali wa mati enjin. Hishhhh. Kenapa Zati, kenapa kau lepaskan clutch tu tinggi sangat? Kau lupa handbreak?? Aigoo.

Setakat ni, semua benda yang aku belajar tak pernah langgar mana-mana tembok batu lagi. Thanks to cikgu Aini. Sangat banyak membantu aku.

http://my.shareddis.com/p/95BjI

Then, kita try lagi selekoh S dan bukit. Alhamdulillah, untuk bukit, sekali naik je aku dah dapat feeling kat mana nak berhenti. Cukup pengiraan imbangan duga aku untuk berhenti kat line kuning. Hahaha.

Yang dikesalkan untuk hari ni, aku banyak mati enjin je. Sedih. Tak ape, kita belajar dari kesilapan , kegagalan dan pengalaman. Ada satu quote dari madam Yusnaliza tu.

Orang yang gagal akan belajar dari kegagalan... then.. aku da lupa sebab dia cakap laju sangat. In english... U ols yang ingat, tolong share dengan aku. Hehe. Thank you.

Dah selesai dua jam tu, balik rumah. Lepas makan, aku pengsan lagi. Hahaah. Tidorrr....
p/s: Dah habis daahh waktu latihan untuk belajar. Sekarang ni kita tunggu waktu test pulak. Yippi.

Pics credit to allharrypottertumblr & tumblr
Okay bye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

21 comments:

LYAfrina said...

wish u all the best

Osman said...

Good luck test JPJ later! :D

Farah Waheda Wahid said...

all the best dear...

Lieya Yaya :) said...

all the best dear :)

Cik Sibuk said...

Good luck..yg penting jgn gelabah time test. Zaman skang orang test pkai keta kancil eh? Untungla..zaman i dulu pkai keta cabuk tu. Tah ape nama pun lupa. Datsun kot.

Sally Yatiey said...

Goodluck awak! Hehe

yoorin melacolea said...

Good luck dear.. i'm attend 3x jpj test.. 2 kali fail sebab trauma excident.. hahahaha.. 2 kali fail parking.. time blaja okey je.. dpt lesen terus beli kereta..for sure auto laa..hehehe.. and parking pon lagi pro dari my asben.. hehehe

Asha Lya said...

Wahh gud luck utk test jpj tu

Cik Nadyya said...

lol. goodluck awak.

gambar sgt menarik perhatian. kekeke

ain syafieqa said...

all the best..singgah follow sini^^

Farah said...

Stress pula bila baca pengalaman orang belajar ambil lesen ni. Memnuatkan saya rasa takut nak amik lesen juga. Sobs.

Junkyo Hikari said...

tunggu test JPJ plak nanti.. mwehehehe XDD

Misaki test JPJ amek 2 kali sebab dekat jalan fail yg first time.. adehhh.. nak potong motor roda tiga tapi tlalu rapat.. itu sebabnya.. JPJ perempuan cakap bahaya.. tapi kan.. JPJ tuh scary lah.. nasib yg kedua dapat JPJ laki yg cool.. ahahaha XDD even though mandu time tuh bahaya.. laju gile masa nak corner.. dia tanya "nak lulus ke tak?" mestilah nak... ahahaha.. last dia bagi lulus.. alhamdulillah dapat dah lesen tapi masuk tahun ni dah 3 tahun tak mandu kereta sbb takut.. ahahahahaha...

nanti ingat nak blajat lain even though dah ada lesen :3

Good luck test nanti XD

Najlaa 'Aqilah said...

hehe. teringat masa mula2 blajar driving dulu memang asyik mati enjin gak hehe. all the best to u!!


sincerely,
Najlaa 'Aqilah

Nur Inani said...

mula2 belajar memang gitu... nanti lama lama pro lah tu :)

Nur Inani said...

mula mula memang macam tu. nanti pro lah tu :)

izza said...

Memang btol.macam saya rasanye test kereta adalah periksa yang paling susah.kalah amik spm atau diploma. Saya xhenti2 zikir gan selawat, doa banyak2 dahlah time 2 pregnant 6 bulan. Alhamdulillah , dengan izin Allah sekali test je.

Good luck dear.blogwalking

jemput ke blog

Cik Balqis said...

Sy mse blja dlu xde cacat cela. Smua ok..xde mati enjin..naik bukit tu kdg2 tlajak tu biase la. Yg frustnye, fail ujian komputer. Buat lawak btl rse mse tu..haha ;P
Belog Miss Balqis

luna paris said...

wahh... menarik tgok post harry potah nih... ok.... wish u all the best utk test jpj nanti... tips mudah.. jangan takut, lagi kite takut, lagi banyak salah kite buat... jadik... releks je k... bile berdebar banyakan baca alfatihah & selawat... insyaAllah hilang debaran tu... dan yang paling penting... =)

Encik Skema said...

haha,, nampak gayanya , akak kena tampal nama akak besar besar kat cermin depan van pakcik tu ,,, baru dia ingat nak ambil akak ,, eheh :D

Anis Ifham said...

all the best ya kak zati~

Scha Nazri said...

akk pernah failed kot dlu tang bukit. scary btul