HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Saturday, November 8, 2014

Part 2 : Alahai sweetnya roommate..

Assalamualaikum w.b.t

Sambungan... Dari  Part 1 : Alahai sweetnya roommate.

http://my.shareddis.com/p/8Zvuy

Too sweet.

Tengah aku rushing nak pergi kelas nih, dia boleh buatkan aku breakfast roti dengan nutella. Cair tak cair?? Secara faktanya , aku tak gemar makan coklat dan kulit roti. Tapi sebab dia dah buatkan untuk aku , aku makan je semua. Miaaahahah.

Kawan dia datang tidur bilik, aku pinjam selimut aku sebagai alas tidur. 4 or 5 am something in the morning , aku kesejukan. Aku capai towel untuk selimut diri sendiri. Pagi tu masa aku tengah tidur dorang berdua dah bangun , then dia selimutkan aku. Cair tak cair??

Aku tak tahu lah masa aku tersedar tu, aku nak sengih sambung mimpi atau pura-pura sambung tidur ke ape. End up aku cakap , "Thank you."

http://my.shareddis.com/p/8Zvuy

Banyak cakap jugak laa.

Apa yang aku perasan, since duduk sini (Tapah) gua selalu tidur lewat. Roommate jenis suka study luar dengan classmates dia, so bila dia balik malam sikit and aku pulak belum tidur, mulalah waktu tidur aku akan berganjak kepada 1 atau 2 pagi. Nak melayan punya fasal. Haha. Disebabkan hari siang masing-masing busy dengan kelas, kalau ada waktu petang tu pun kami akan tidur. Penat. Sebab tu aku rasa, waktu macam ni lah aku dapat berborak dengan dia pun kan..

Aku memang tak de hal kalau orang nak ajak aku sembang sampai pagi, tapi aku jadi tukang dengar je la. Hikhik. Kalau dah mengantuk tu, ape je yang aku dapat fikir kalau bukan tidur? Jenis aku, kalau orang tu suka bercerita, aku layan kan aje even menguaplah aku seratus kali pun.

HORROR

Jenis dia nih suka benor citer pasai hantu. Kisah benar , pengalaman dia lahh. Takde lah nak cakap aku ni tak takut, aku pun manusia biasa. Tapi aku jenis yang fikir secara positif dan tak fikir banyak sangat. Padahal, kalau bangun 3-4 pagi tu, dalam mamai mamai aku , aku tengok jugak keadaan sekeliling, tengok atas bumbung kolej, tengok tasik, tengok kaki lima, tengok langit. Hhaha.

http://my.shareddis.com/p/8Zvuy

Terima kasih sebab ada waktu-waktu nya dia hormat waktu privasi aku. Macam yang aku selalu cakap , give and take. It might be awkward , tapi aku pernah tanya soalan ni kat diaa..

"Wana rasa, Zati nih boring tak? Sebab Zati nih tak banyak cakap sangat."
"Tak lah, Wana okay je. Wana suka je macam ni."

Sebab Lily cakap, aku ni mesti buat Wana bosan sebab jarang bercakap. Ada masa aku nak mulut aku rehat jugak der. Bukan 24jam dia harus bergerak pot pet pot pet mengeluarkan bunyi aje. Hihi.

Alhamdulillah, since Part 1 aku dapat roommate yang tahu jaga privasi. Adatlah ade kurang sana sini. Tak semua perfect okayy. Kita kena saling terima seseorang tu seadanya dia. Kesian dengan member yang ade je hal dengan roommate memasing, bising lah, memekak lah. Even aku nih kpoppers, roommate aku semuanya bukan kpoppers. So, hidup dengan orang bukan golongan kpoppers ni membuatkan hidup aku tenang. HOHO.

"Setiap kali kita nak pinjam barang roommate, tutup kipas or bukak lampu whatsoever dalam bilik, tu bukannya sebab kami janggal , but we're being respect to each other."

Thank you for everything.
Thanks sebab baik ngan kitaa ngan kawan-kawan kita.
Confession : Aku sayang semua ex-roommate aku. Perhatian lebih sikitlah kat dorang nih. Hehe. Nak nak, yang dari Part 1 tu. Hihi

Okayy bye.



Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

14 comments:

sinuha said...

cara awak post blog pasal roommate awak ni pun sweet. Haha. Semoga persahabatan korang kekal sampai bila-bila. :)

Izzati Amira said...

@sinuha

hahah. ye ke sweet? hahaha

❤Kamsiah❤ said...

singgah & follow sini...salam kenal tuan rumah

siti suhani abdul rahim said...

untunglah ada roomate cam tu

Ibu Fahim said...

Ya,respect to each other sangat penting...
Well done...:-)

Gee Lion said...

Sweet seperti inilah yg barakah.
Bukan sweet pakwe makwe tu.. hehe..
Berat mulut takpe cik zati, jangan mulut macam bertih jagung. Tak pasal2 je kering saham akhirat tau.. ^_^

DakVanila said...

bw here :)

Farrah MF said...

Best dapat roommate yg sweet & understanding :)

Aisya A. said...

alahai dua2 sweet lah. hehe..
tetiba rindu plak roommate dulu. hehe

Nys Anis said...

tu la , cara awak sendiri pun sweet

Scha Nazri said...

mmg susah nk dpt kwn yg tak byk songeh and boleh respct keadaan kita

Deanna Morni said...

membalas kunjungan dan done follow..salam kenal (^_^)

Aqilah Azmi said...

Sweet gitchewww hihihi
Qila pun dgn diorang sweet jugak ekeke

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

So sweeettttt...
Tapi, takyahlah sacrifice tido time..
Tido kena cukup..