HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Tuesday, December 16, 2014

Starship Entertainment Stan (fan)

Anyeonghaseyo. Holla holla (Note ; time to fan girling~~ korean mode is turn on )

As you know ( if you know la ) , aku ni boleh digelar sebagai kpopper (peminat K-pop). Tak dinafikan , SNSD a.k.a Girls Generation yang bawa aku ke dunia K-pop , padahal masa tu aku ni curious aje dengan lagu dorang , tup tup terus jadi fans since 2010. Hahaa. Then, lama-lama tu aku pun start minat groups lain macam Wonder Girls, Super Junior, Big Bang, CNBlue ,  2PM, 4minute, BEAST, 2NE1, FT Island, T-Ara, Kara and ada la beberapa lagi. Kebanyakannya aku minat sebab lagu dorang je , bila dah suka dengar satu lagu tu automatik aku akan suka groups yang nyanyi lagu tu. Memang selalu macam tu.

Nak sentiasa mengikuti updates fasal K-pop nih aku selalu tengok news dorang dekat Allkpop.com , sebelum tu aku layan Daily K-pop , tapi kat situ tak banyak feedback. So, sampai sekarang aku scroll kat situ je. Satu website je senang, tak payah banyak-banyak. Susahh..semak... ekeke.

Kalau korang kpoppers yang ambil tahu jugak hal-hal macam ni , ramai fans mesti nak label diri sendiri SM stans la.. YG stans la.. JYP stans laa.. Antara 3 company besar yang produces kpop groups yang famous.. Sebab aku minat SNSD sangat-sangat dulunya , so aku lebih sokong artis yang ada dalam SM company la. Bila dah minat Big Bang.. aku jadi YG stans pulak. Bertukar-tukar macam tu laa. Macam lalang..kuikui.

Tapi , sejak aku terbeli CD RM5 kat kuala... Aku bertukar arah dari SNSD kepada SISTAR. Asalnya beli cd tu sebab SNSD jugak. tapi kat belakang-belakang tu ada satu lagu SISTAR - Push Push. Dengar live performance dorang.. perghhh.. mantopp.. nak nak si Hyorin tu nyanyi. Aku rasa, aku betul-betul jadi fans SISTAR or STAR1 ( Sistar fanclub name) ni bila dorang buat comeback SO COOL. Masa tu memang aku minat habis la kat dorang. Heheh.

Disebabkan SISTAR nih under STARSHIP ENT , so.. aku adalah STARSHIP stans (favourite). Boleh dikatakan, apa-apa sahaja yang berkaitan dengan SISTAR aku akan ambil tahu. Miahahaah.

 

Starship Ent adalah salah satu record label di Korea Selatan. Dalam company ni artis dorang adalah SISTAR , K.WILL , BOYFRIEND & others.

STARSHIP X adalah sub-label kepada STARSHIP Ent. Dalam sub-label ni artis dorang adalah JUNGGIGO , MAD CLOWN , JOOYOUNG & NUBOYZ.

Asalkan mana-mana artist yang ada relate or buat collaboration dengan SISTAR , aku mesti akan ter-minat dorang. Miahaha. Macam sekarang ni aku tengah layan Hyo X Joo ( Hyorin & Jooyoung ) dorang jadi duet partner dalam lagu ERASE ( Jiwo ) , sub-unit baru macam SISTAR19 jugak lah.


Ramai jugak kawan-kawan aku komen , kenapa SISTAR? "Dorang ni seksi la.. kita tak suka la seksi-seksi nih."

Tak dinafikan dorang ni seksi , tapi aku minat dorang bukan sebab dorang ni seksi. Tapi sebab talent. Aku ni mudah suka pada orang yang berkebolehan dalam menyanyi dan Hyorin ni memang suara dia sedap gilaa , haha. Entah , aku memang suka.

 

K.will nama pentasnya. Sebelum ni dia under management company lain. Mula-mula aku tak kenal orangnya macam mana sebab masa aku dengan femly layan citer Brilliant Legacy ( lakonan Han Hyojoo & Lee Seunggi ) , lagu Love is Punishment adalah lagu OST bagi drama tersebut. Memang sedap la lagu tu. Lepas tu, dapat tahu dia ni under Starship Ent. Then selalu selfie dengan SISTAR members. Aku pun suka laaa.. haha.

 

Boy group called Boyfriend. Masa dorang mula-mula debut aku tak suka sangat sebab masa tu dorang bawak konsep 'comel comel' , aku kurang sikit kalau boy group nyanyi lagu comel comel ni. Miahaha.

Then, masa lagu comeback lagu Janus tu baru lah aku start minat lagu dorang sampai sekarang ( I YAH , Obsession & Witch ).


From left to right ; Mad Clown ( Stupid In Love duet with Soyou & Without You duet with Hyolyn )  , Junggigo ( Some duet with Soyou ) & Jooyoung ( Erase duet with Hyolyn ft Iron ).

Starship Family.


I heart Starship Entertainment & Family.

Credit : Koreanindo , Allkpop , google.com/images

Okay bye.


Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

15 comments:

yoorin melacolea said...

zati!! kite paling suka FT Island selepas SuJu!!! tapi dah x berapa kpopers sgt disebabkan ada anak kecik.. kat TV asyik layan Zoo Moo je.. puihh

Nur Inani said...

peminat tegar kpop ni. hahah :)

Sabrina SA said...

ina pernah jugak dengar nama kumpulan sistar ni.. tapi minat gitu2 je lah ^^

Hikayat Seorang Budak said...

tumpang baca je ye zati. hehe. tak minat kpop :)

Nurazlan Azmi said...

I am YGstan and SMstans ^^ hehehehe

minah kelabu said...

OMG.. Tasa pun suka Sistar sebab talent diorang... Dulu pun start minat KPOP pun dengan SNSD jugak.. What a coincidence kan?

Siara Elina said...

Dalam Running Man ada jemput ahli SISTAR sebagai guest kalau tak silap. Hahaha Saya bukan kpoppers. Layan Running Man ajer. Kenal laa sikit2 ngan artis korea ^^

Lieya Von Jay said...

akak mmg mengkagumi suara Hyorin . sedap sangat. even dh tua bangka still minat kpop.. paling2 minat kalo perempuan tu T-ara , Kalao grup plak dulu2 minat kat Superjunior,big bang, ft island. Lani plak lebih kepada BtoB, exo, vixx dan seangkatan dengan nya .. paling2 suka tengok drama korea ^_^

Aqilah Azmi said...

alamak qila dah tak kenal ni acane ni eh hihihihh

Misaki PureBlood said...

Orang fans Super Junior all the time but also K-poperz all the time, means that semua group layan XDD

Sistar my faveret kpop idol even though diorang sexy XD mwahahaha suka semua member diorang :) especially Soyu, Bora ahahaha..

kenal diorang dari tahun 2010 XD lagu diorang semua Misaki suka fufufu XD

K.Will my <3 seriously suka K.Will ngehehe XDD aritu time Mama yg feat, Misaki vote K.Will even though ramai org vote Soyu ft Juggingo XDD

Oh my, Mad Clown <3 him so much mwaahahaha XDD

Farah said...

Paling suka K.Will kalau dalam Starship! :D

Nadratul Syazwana said...

Ala normal lah seksi pun kan? Dah nama pun Kores T_T Nak buat cemana hahah

Miss Xyz said...

saya tak minat sgt kpop, tapi minat tgk drama korea je ahaha

anamizu said...

ana pon x minat Kpop. ana tumpang baca jugak hehe

Scha Nazri said...

sistar mmg sore dia sedap2 btul even seksi. pheww