HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Thursday, September 24, 2015

Melangkah satu tapak lagi , ke hadapan.


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah , maju lagi satu tapak ke hadapan , kini sambung belajar lagi ke peringkat yang lebih tinggi. Aku follow je mana-mana jalan yang dibuka untuk aku buat masa ni. Selagi boleh sambung pengajian , aku akan sambung. Walaupun sebelum ni ada niat nak sambung lambat lagi , nak kerja cari sumber pendapatan untuk bantu keluarga. Mak abah nak aku sambung belajar , so now aku pun dah sambung belajar. Weeeee~~

So, how's degree life?
So far , it's good. Kengkawan yang aku rapat time diploma semuanya kelas lain-lain (ex-classmates). Hmmmm. Dah agak , tiap-tiap awal tahun aku mesti sendirian. Cari kawan baru lagi. Dalam kelas baru ni ade je member yang aku kenal , cuma kawan gegitu je sebab dulu dorang ni kelas lain. Bukan masalah besar bagi aku untuk cari kawan baru, dah biasa since sekolah rendah. Hai kawan baru.

Antara yang best jugak , lecturers kelas aku untuk semester first nih. Semua nya best bagi aku. Setakat ni aku enjoy kelas Arabic Language a.k.a Bahasa Arab. Sebab ustaz memang best , cara dia mengajar memang aku suka. Ada sense of humor , tidaklah aku mengantuk dalam kelas.

Untuk subject financial accounting je dah dua. Hmmmmmmm. Berpijak lah pada bumi yang nyata Zati oi. Memang kau kena struggle. Bila masuk sekolah menengah , tak boleh belajar macam kita kat sekolah rendah. Bila dah masuk universiti untuk diploma , tak boleh belajar macam zaman sekolah menengah. Bila dah masuk degree , tak boleh belajar macam zaman diploma.

"Semoga Izzati (tuan blog nineteecapri) belajar bersungguh-sungguh dalam mendapatkan ilmu dan pengetahuan baru serta memperoleh Anugerah Dekan setiap semester. Aaaaminnn"


Heheeh. Maaflah sebab aku blurred kan gambar korang.

Okay bye.


Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

10 comments:

♥♥ Nur ♥♥ said...

Assalamualaikum...
good luck ye... semoga berjaya dalam pelajaran :)

Mazni Munawar said...

tahniah dh sambung degree. ermm sedihnya x dpt sama kelas dgn kengkawan masa diploma dulu. tpi xpe, japlagi dapatlah kawan tuu. hehe

Farah said...

Moga dipermudahkan jalan untuk degree ni :)

Izzati Amira said...

@Farah

@Mazni Munawar

@♥♥ Nur ♥♥

THANKS SEMUAAA. AAminnnn .. semoga doa semuanya dimakbulkan. Hehehhe

amira faqihah said...

BAHASA arab best ;D ,,all the best study :)

Siti Nurzafirah said...

Good luck in your degree life ~~

Lollipop Manis said...

tahniah dan gudluck! :) memang pun degree mmg kene struggle sungguh sungguh. yang penting mental kene kuat. hehehehe.

Kakak Tiri Cinderella said...

Selamat menambah kawan kawan baru :P Hehehe
Baguslah tuu kalau lecturers semua okey. ^^
Amin ! Do da best, all da best ! :D

Amy J said...

memang susah hidup degree ni. xkan sama macma diploma. kita dulu amek foundation pun dah rasa susah. ini lagi degree

Sabrina SA said...

im proud of you, kak zati !! Tak sangka kak zati amik bahasa arab.. Btw, good luck ♥ :D