HOME BUCKET LIST SELF-MADE FOOD REVIEW MOVIE REVIEW DO-IT-URSELF

Monday, March 14, 2016

Cara nak dapatkan Baucer RM100 dari Zalora



Assalamualaikum w.b.t

As promise , entry lepas aku ada cakap nak share entry macam mana nak dapatkan baucar RM100 dari pihak Zalora. Senang je , korang hantar emel kat staff Zalora and inform dorang yang..

"Saya berminat untuk berkolaborasi dengan pihak Zalora. Blog saya http://nineteencapri.blogspot.com. "

ke --->  nurul.aini@my.zalora.com

Simple je kan? Then , tunggu lah respons dari staff Zalora. Macam aku , staff Zalora yang approach aku , dia post komen kat entry aku.


Aku nih memang tidak mudah percaya dengan emel-emel yang boleh membuatkan duit aku lesap bila klik link tak tentu fasal. After doing some research and staff Zalora pun dah cakap 'ini bukan spam' , aku pun hantar la emel kat dia. Pantas tau dia reply emel kita. Tapi , kalau dia lambat reply tu maknanya mestilah dorang busy kan?

Cara nak collaborate nih , pihak mereka akan suruh kita post satu entry contohnya tips fesyen muslimah while travelling , tips penggayaan trendy shawl atau macam aku , diminta untuk post entry berkaitan menjaga kebersihan kulit. Best kan jadi blogger?



Pihak mereka ada provide guide article untuk kita create entry. So, memang tak payah pening-pening la nak fikir or cari idea nak buat macam mana kan. Macam aku , 100% entry yang dorang bagi in english. Disebabkan most readers aku ni Malays , so aku request lah boleh tak buat dalam bahasa Melayu ( sebab dia cakap boleh buat entry ikut style sendiri ) , then staff tu reply suruh buat mix malays and english. 

But!! As bloggers yang penuh dengan idea , apply lah skills anda tu dengan create entry yang sesuai dengan penggayaan penulisan blog anda , baru lah rasa puas tu timbul. Kita kan nak share info or something yang berguna buat readers kita kan? So..happy sharing and blogging.

Boleh je nak post entry 100% english , tapi.. "Tetiba pulak post entry in english..buat tebiat?"...well..mentality melayu..HAHAHA.

Happy shopping with Zalora.
Okay that's all. Thank you.


Pemilik blog (nineteencapri) , tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang disiarkan dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis komen itu sendiri.

8 comments:

Lady Shah said...

Hehe... seronok bkerjasama dgn zalora. Dah 3x bkerjasama dgn diorang dekat blog lama.. ni nak cuba nasib kat blog baru pulak. hee

mummy_ayu said...

yes..sgt senang & simple berkerjasama ngan Zalora. Ayu pun dah dapat 2 kali..

Zizie Zack said...

zalora okay.. plus, dia provide entry for us. so worthy la kalau dapat voucher rm 100..

Sabrina Natasha said...

kita pun pernah jugak sekali! huhu.

Nazihah@Jiha said...

best kan hihihi

Vanilla Maple said...

macam best je. tapi tak pernah shopping kat zalora. boleh try la nanti.. hehehe

syasandeul said...

best kaaaaaan shopping kat zalora ♡____♡

EAT,MAKE,READ said...

saya tengah berkerja sama dgn ZALORA.. :)takut